TLAČOVÉ SPRÁVY
Železničný tunel Milochov v prevádzke
Bratislava (16. decembra 2021)
Na modernizovanom železničnom úseku Púchov – Považská Teplá bola spustená prevádzka pre osobnú železničnú dopravu po prvej traťovej koľaji.
Tunel Milochov je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá a je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii slovenských železníc. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov), mosty ponad Váh a inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov. Vybuduje sa aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia sa štyri priecestia. Všetky úrovňové križovania so železničnou traťou odstránia a nahradia mimoúrovňovými.
Po dokončení tohto projektu a inštalácii zabezpečovacích zariadení v máji budúceho roku budú môcť vlaky na celej trati Bratislava - Žilina jazdiť rýchlosťou až do 160 km za hodinu.
Modernizácia tohto úseku je financovaná z Kohézneho fondu EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Projekt bol na národnej úrovni zo strany ministerstva dopravy a výstavby SR schválený v septembri 2018 a následne v júni 2019 schválený Európskou komisiou. Celková výška nenávratného finančného príspevku z OPII je vyše 335 mil. eur, z toho zdroj EÚ je vyše 285 mil. eur.
Riadiaci orgán | Fotogaléria | Hlavné oblasti | Odkazy |
---|---|---|---|
Ministerstvo dopravy SR Námestie slobody č. 6 P.O.BOX 100, 810 05 Bratislava Telefón: 02 5949 4111 Vyhlásenie o prístupnosti |
![]() |
|
Operačný program Integrovaná infraštruktúra je spolufinancovaný z Európskych štrukturálnych a investičných fondov | © 2017 MDV SR |
---|
Riadiaci orgán: Ministerstvo dopravy SR Námestie slobody č. 6, Bratislava |
---|