ŽELEZNICE
Verejná osobná železničná doprava má na Slovensku viac ako 160-ročnú históriu a dlho bola základom prepravy ľudí aj tovarov. Jej technická úroveň však dnes výrazne zaostáva za vyspelými krajinami, stráca aj svoje konkurenčné výhody. Železničná infraštruktúra na Slovensku má relatívne hustú sieť, medzi jej hlavné nedostatky patrí nízka úroveň traťových rýchlostí, úseky bez elektrifikácie a nevybavenosť technológiami na plynulú prepravu tovarov a osôb. Tento nepriaznivý stav sa postupne darí meniť najmä vďaka zdrojom z Európskej únie. Od vstupu Slovenska do Európskej únie sa na Slovensku zmodernizovalo viac ako 121 kilometrov železničných tratí a vďaka prostriedkom z EÚ sa nakupujú nové prímestské a regionálne vlaky. Po úspešnom ukončení viacerých projektov zameraných na obnovu železničných koľajových vozidiel sa v súčasnosti viac ako 50 percent regionálnej dopravy vykonáva novými alebo zmodernizovanými vlakmi. Na modernizáciu železničnej infraštruktúry a obnovu mobilných prostriedkov v tomto móde dopravy je v Operačnom programe Integrovaná Infraštruktúra vyčlenených 1 117 401 077 eur. Ďalšie financie sú určené na mestskú hromadnú dopravu. Oblasť železničnej dopravy pokrývajú tri prioritné osi:
Na modernizáciu železničnej infraštruktúry sú vyčlenené aj ďalšie stovky miliónov eur z iných európskych fondov (Európske štrukturálne a investičné fondy). |
Riadiaci orgán | Fotogaléria | Hlavné oblasti | Odkazy |
---|---|---|---|
Ministerstvo dopravy SR Námestie slobody č. 6 P.O.BOX 100, 810 05 Bratislava Telefón: 02 5949 4111 Vyhlásenie o prístupnosti |
|
|
Operačný program Integrovaná infraštruktúra je spolufinancovaný z Európskych štrukturálnych a investičných fondov | © 2017 MDV SR |
---|
Riadiaci orgán: Ministerstvo dopravy SR Námestie slobody č. 6, Bratislava |
---|