TLAČOVÉ SPRÁVY
V regiónoch Slovenska budú jazdiť nové vlaky
Bratislava (10. júna 2019)
V nasledujúcich dvoch rokoch pribudne na slovenské regionálne trate až 21 nových dieselmotorových vlakových súprav. Moderné a bezpečné vlaky budú jazdiť v Banskobystrickom, Trenčianskom a Žilinskom samosprávnom kraji. Vo Zvolene dnes slávnostne vypravili prvý z nich. Európska komisia prispeje na vlaky sumou 63,6 milióna eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII).
„Teší ma, že tieto moderné vlaky budú premávať v našich regiónoch. Práve regionálne spoje sú najviac využívané obyvateľstvom na dochádzanie do práce, do školy, za zdravotnou starostlivosťou. Európska únia nám tak pomáha plniť náš cieľ presadnúť z áut do prostriedkov hromadnej prepravy. A je oveľa príjemnejšie a bezpečnejšie cestovať v takýchto krásnych vlakoch,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.
ZSSK obstará 21 nových vlakov do konca roka 2020. Sedem kusov bude pre 160 sediacich cestujúcich a 14 kusov pre minimálne 110 sediacich cestujúcich. Vlaky budú mať moderný a účelný dizajn, s ekologickým osvetlením, kamerovým systémom, informačným systémom s displejmi a zvukovou komunikáciou, wi-fi a elektrickými zásuvkami pre cestujúcich. Vlaky budú vybavené modernými bezbariérovými prvkami ako nástupná rampa pre zdravotne znevýhodnené osoby, sedadlá a toaleta pre osoby s obmedzenou mobilitou ako aj štítky v Braillovom písme. Vo vlakoch bude integrovaný systém automatického počítania cestujúcich snímačom osôb s vyhodnocovacou jednotkou.
Do konca roka pribudne deväť nových vlakov, ďalších 12 dodá výrobca v budúcom roku. Vlakové súpravy s dieselovým motorom v hodnote takmer 76 miliónov eur budú obsluhovať tieto trate:
Prievidza – Horná Štubňa
- Horná Štubňa – Vrútky
- Zvolen – Kremnica – Horná Štubňa
- Zvolen – Jesenské – Tisovec
- Zvolen – Banská Bystrica – Brezno
Predmetné traťové úseky ťažiskovo prechádzajú regiónom Banská Bystrica a prináležia do budovaného systému integrovanej verejnej osobnej dopravy Banská Bystrica.
Z OPII je financovaný aj nákup 25 elektrických vlakov v hodnote 134,5 milióna eur z prostriedkov Európskej únie, ktoré sú momentálne vo výrobe a postupne budú nasadzované do žilinského regiónu až do roku 2022.
"Tak ako som sľúbil, po splnení všetkých dôležitých podmienok začíname s výstavbou diaľničného obchvatu Prešova, ktorý výrazne pomôže mestu a zlepší život ľudí v celom okolí," povedal v Prešove minister Arpád Érsek. Obchvat Prešova je mimoriadne komplikovaná stavba, ktorej tretina trasy vedie po mostoch a tretina v tuneloch a jej súčasťou sú okrem nového strediska údržby pre diaľnice na východe aj dve veľké diaľničné križovatky.
"Dopravné problémy v Prešove nezmiznú zo dňa na deň, faktom je, že tranzitnú dopravu v smere od Popradu na Košice potrebujeme dostať z mesta. Vnútromestskú dopravu už o pár mesiacov odľahčí nová štvorpruhová cesta po Nábrežnej komunikácií. Zároveň pracujeme aj na severnom obchvate mesta spolu s dostavbou rýchlostnej cesty R4," dodal minister dopravy.
Diaľničný úsek D1 Prešov, západ – Prešov, juh v dĺžke necelých osem kilometrov postaví združenie firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia. Projekt, ktorý bude hotový za štyri roky, bude spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Riadiaci orgán | Fotogaléria | Hlavné oblasti | Odkazy |
---|---|---|---|
Ministerstvo dopravy SR Námestie slobody č. 6 P.O.BOX 100, 810 05 Bratislava Telefón: 02 5949 4111 Vyhlásenie o prístupnosti |
|
|
Operačný program Integrovaná infraštruktúra je spolufinancovaný z Európskych štrukturálnych a investičných fondov | © 2017 MDV SR |
---|
Riadiaci orgán: Ministerstvo dopravy SR Námestie slobody č. 6, Bratislava |
---|