Preskočiť ponuku Operačný program Integrovaná infraštruktúra

TLAČOVÉ SPRÁVY


Bratislava (26. júna 2019)

Aj posledný chýbajúci úsek modernizácie železničnej trate z Bratislavy do Žiliny bude preplatený z eurofondov. Ide o 16 kilometrov dlhý úsek medzi mestami Púchov a Považská Teplá. Do roku 2021 bude zmodernizovaný na  rýchlosť do 160 km/hod. Grant, ktorý už schválila Európska komisia, je vo výške viac ako 285 miliónov eur. 

„Zmysluplné čerpanie fondov Európskej únie je jedna z mojich najväčších priorít a som veľmi rád, že sa nám ju darí aj napĺňať. Príkladom toho je aj schválenie veľkého železničného projektu pri Púchove. Je to jeden z najnáročnejších úsekov na hlavnom železničnom koridore do Žiliny, ktorý sa aktuálne stavia vďaka podpore z eurofondov. Rovnako náročné však bolo obhájiť tento projekt v Bruseli,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.

Informácie o projekte ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov – Považská Teplá)

Tento projekt je technicky, organizačne a investične veľmi náročnou stavbou, ktorá je rozdelená do piatich samostatných ucelených častí. V rámci projektu sa modernizujú železničné stanice Považská Bystrica a Považská Teplá a medzistaničné úseky Púchov – Považská Bystrica a Považská Bystrica – Považská Teplá. Realizujú sa tiež nevyhnutné úpravy spojené s napojením nového medzistaničného úseku Púchov – Považská Bystrica na už zmodernizovanú železničnú stanicu Púchov a prepnutie celého úseku Púchov – Žilina (mimo) na striedavú trakciu.

Trať sa po modernizácii skráti zo súčasných 18,742 km na 15,921 km, pričom takmer celý medzistaničný úsek Púchov – Považská Bystrica je vedený v novej trase. V rámci stavby sa budujú dva nové tunely – Milochov s dĺžkou 1861 m a tunel Diel s dĺžkou 1082 a nové náročné mostné objekty železničného premostenia Váhu, derivačného kanála a vodného diela Nosice (14 ks nových mostov), 6 nových cestných mostov a 4 podchody pre cestujúcich.

Modernizácia tohto úseku je financovaná z Kohézneho fondu EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII).  Projekt bol na národnej úrovni zo strany ministerstva dopravy a výstavby SR schválený v septembri 2018 a následne v marci 2019 predložený na schválenie Európskej komisii. Celková výška nenávratného finančného príspevku z OPII je  vyše 335 mil. eur, z toho zdroj EÚ je vyše 285 mil. eur.  

 

 

Výstavby trate z Púchova do Považskej Teplej

 

 

 







Riadiaci orgán Fotogaléria Hlavné oblasti Odkazy
Ministerstvo dopravy SR

Námestie slobody č. 6
P.O.BOX 100, 810 05 Bratislava
Telefón: 02 5949 4111

Vyhlásenie o prístupnosti

Fotogaléria

Operačný program Integrovaná infraštruktúra je spolufinancovaný z Európskych štrukturálnych a investičných fondov© 2017 MDV SR
Riadiaci orgán:
Ministerstvo dopravy SR
Námestie slobody č. 6, Bratislava