VYHĽADÁVANIE PROJEKTOV
Názov projektu:
Miesto realizácie: Žilinský krajŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, I. etapa (1.fáza)Oblasť podpory: Železničná doprava Základné informácie o projekte: Projekt je zameraný na modernizáciu železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, administratívne spadajúcu do Žilinského samosprávneho kraja, pričom zahŕňa 9 ucelených častí stavby (UČS): UČS 53 Traťový úsek Žilina Strážov - Váh; UČS 54 Traťový úsek Váh - odbočka a zastávka Varín; UČS 55 Odbočka a zastávka Varín - Strečno; UČS 56 Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička; UČS 96 Úpravy infraštruktúry v úseku Žilina – Teplička súvisiace s výstavbou TNS Žilina; UČS 97 Zmena trakcie na striedavú trakčnú sústavu 25 kV, 50 Hz v úseku Púchov – Žilina; UČS 98 Zmena trakcie na striedavú trakčnú sústavu 25 kV, 50 Hz v úseku Žilina - Krásno nad Kysucou; UČS 99 Zmena trakcie na striedavú trakčnú sústavu 25 kV, 50 Hz v uzle Žilina; UČS 00 Systém ERTMS v uzle Žilina. V rámci modernizácie dôjde k zvýšeniu rýchlosti v obvode železničnej stanice Žilina na 120 km/hod. Predmetom tohto sú UČS 53, 56, 96, 97, 98, 99 a 00. UČS 54 a 55 sú predmetom iného projektu financovaného z "Nástroja na prepájanie Európy" (CEF). V rámci UČS 53, 56, 96, 97, 98, 99 a 00 bude rekonštruovaných alebo zmodernizovaných spolu 7,851 km železničných tratí v sieti TEN-T. Vzhľadom na lehotu výstavby bude táto hodnota dosiahnutá až po ukončení súčasného programového obdobia (po roku 2023) a preto je projekt rozdelený na fázy, v súčasnosti bude predložená na EK žiadosť na financovanie 1. fázy projektu. Realizácia projektu je rozdelená do 13 stavebných fáz v zmysle projektu organizácie výstavby. Časový plán realizácie projektu predpokadá, že v priebehu programového obdobia 2014 – 2020 (OPII) bude uskutočnených prvých 9 stavebných fáz. Zvyšné fázy (10 – 13) budú financované až v programovom období 2021 – 2027 (P SK). Cieľom projektu je modernizovať dopravnú infraštruktúru pre dosiahnutie parametrov železničných tratí definovaných v medzinárodných dohodách AGC a AGTC, interoperability v zmysle legislatívy Európskej únie s cieľom odstráneniť kľúčové úzke miesta na železničnej infraštruktúre prostredníctvom modernizácie a rozvoja hlavných železničných tratí a uzlov dopravne významných z hľadiska medzinárodnej a vnútroštátnej dopravy. Popri národnom význame dôležitej križovatky železničných tratí je modernizácia opodstatnená aj z dôvodu vedenia týchto tratí v osiach európskych TEN-T koridorov (Dunaj-Rýn a Baltsko-Jadranský). Modernizácia železničnej infraštruktúry v železničnom uzle Žilina prispeje k trvalo udržateľnej mobilite obyvateľov, k hospodárskemu rastu, k zníženej produkcii emisií skleníkových plynov, znečisťujúcich látok, k nižšej hlukovej záťaži, k zníženiu nehodovosti a k časovým úsporám prostredníctvom kratších cestovných časov. Celkové náklady projektu: 223 707 135,57 € bez DPH Z toho zdroje EÚ: 190 151 065,24 € bez DPH Z toho zdroje ŠR: 33 556 070,33 € bez DPH Z toho vlastné zdroje prijímateľa: 0,00 € bez DPH
Financovanie z fondu EÚ: Kohézny fond Stav projektu: v realizácii Začiatok realizácie projektu: 07/2017 Ukončenie realizácie projektu: 12/2023 Deň účinnosti zmluvy o NFP : 30.3.2022 Dátum aktualizácie údajov: 4.7.2023
Súbory
|
---|
Riadiaci orgán | Fotogaléria | Hlavné oblasti | Odkazy |
---|---|---|---|
Ministerstvo dopravy a výstavby SR Námestie slobody č. 6 P.O.BOX 100, 810 05 Bratislava Telefón: 02 5949 4111 Vyhlásenie o prístupnosti |
|
|
Operačný program Integrovaná infraštruktúra je spolufinancovaný z Európskych štrukturálnych a investičných fondov | © 2017 MDV SR |
---|
Riadiaci orgán: Ministerstvo dopravy a výstavby SR Námestie slobody č. 6, Bratislava |
---|