Preskočiť ponuku


OP Doprava 2007 – 2013 | English

VYHĽADÁVANIE PROJEKTOV

Názov projektu:

Dodanie a inštalácia systému ETCS do 25 ks EMU (electric multiple units)

Miesto realizácie: Trenčiansky kraj, Žilinský kraj
Oblasť podpory: Železničná doprava

Prijímateľ: Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.

 

Projekt je zameraný na obstaranie a inštaláciu vlakového zabezpečovacieho systému ETCS (European Train Control System) aplikačnej úrovne Level 2 do 25 kusov elektrických jednotiek (ďalej EJ) dvoch typov: 13 kusov 3-dielných EJ a 12 kusov 4-dielných EJ v súlade s normami a technickými špecifikáciami TSI/EN/STN. Uvedené EJ budú premávať na tratiach, z ktorých väčšia časť je v súčasnom období už vybavená traťovým systémom ETCS a to v rámci Žilinského a Trenčianskeho kraja.

ZSSK bude nadobudnutý majetok – 25 ks EJ s inštalovaným systémom ETCS Level 2, ktorého implementácia je predmetom predmetného projektu, využívať výhradne pre potreby prevádzky železničnej osobnej dopravy (ŽOD) na tratiach v intenciách platnej Zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme, t. j. na:

  • trati KCP 120 Žilina – Púchov – Trenčín

  • trati KCP 125 Púchov – Horní Lideč (CZ)

  • trati KCP 127 Žilina – Čadca

  • trati KCP 129 Čadca – Skalité – Zwardoň (PL)

  • trati KCP 180 Žilina – Liptovský Mikuláš.

Základným cieľom realizáciou uvedeného projektu je prispieť ZSSK k zabezpečeniu požadovanej interoperability v rámci transeurópskeho konvenčného železničného systému, ktorá je jednou z priorít dopravnej politiky EÚ a podmienkou konkurenčnej schopnosti železničného systému SR. Zavedením interoperability budú odstránené technické a prevádzkové bariéry slovenského železničného systému ako súčasti jednotného železničného systému EÚ. Realizácia projektu prispeje k zvýšeniu bezpečnosti a plynulosti železničnej osobnej dopravy a tiež k možnosti zvýšenia rýchlosti jazdy vlakov na vybraných úsekoch tratí vybavených traťovým systémom ETCS, čo sa následne súhrnne premietne aj do rastu hospodárnosti prevádzky uvedených železničných koľajových vozidiel.

 

Celkové náklady projektu:  14 724 765,66 € bez DPH

Z toho zdroj EÚ:  12 516 050,80 € bez DPH

Z toho zdroj ŠR:  2 208 714,86 € bez DPH

Z toho vlastné zdroje prijímateľa:  0,00 € bez DPH

 

Financované z fondu EÚ:  Kohézny fond

Stav projektu:  v realizácii

Deň účinnosti zmluvy o NFP:  27. 04. 2019

Predpokladaný termín ukončenia: 12/2023

Posledná aktualizácia: 2.8.2023

ITMS
Informácie o projekte z nástroja na správu eurofondov v SR pre roky 2014 – 2020 – ITMS2014+
Zmluvy o projekte
Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
Dodatok č. 1 k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
Dodatok č. 2 k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku

Dodatok č. 3 k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku

Dodatok č.5 k Zmluve o NFP

Zmluva o dielo
Dodatok č. 1 k Zmluve o dielo
Projektová dokumentácia
Štúdia realizovateľnosti nebola spracovaná
EIA nebola spracovaná
Projektová dokumentácia k stavebnému povoleniu nebola spracovaná

Súbory

Názov Veľkosť
Formulár údajov o projekte OPII - ETCS do EJ l 31.12.2023 69 kB






Riadiaci orgán Fotogaléria Hlavné oblasti Odkazy
Ministerstvo dopravy
a výstavby SR

Námestie slobody č. 6
P.O.BOX 100, 810 05 Bratislava
Telefón: 02 5949 4111

Vyhlásenie o prístupnosti


Fotogaléria


Operačný program Integrovaná infraštruktúra je spolufinancovaný z Európskych štrukturálnych a investičných fondov© 2017 MDV SR
Riadiaci orgán:
Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Námestie slobody č. 6, Bratislava